Revista electrònica Quincacau Maig 2018 – Assetjament a les universitats: article de la web de la IAC

Assetjament a les universitats: article del web de la IAC

“Les universitats públiques catalanes, lluny d’estar lliures d’assetjament, són un paradís on les víctimes són ignorades. Moltes de les organitzacions universitàries, de forma sistemàtica, protegeixen els agressors i, a la pràctica, els faciliten i premien amb la seva permissivitat i indiferència. L’assetjament pot arribar a convertir-se en una forma gestió de les relacions laborals i, fins i tot, de lideratge i promoció.” (K. Gassiot)

Amb data 9 d’abril d’enguany, el web de la IAC ha publicat un article, signat per Koki Gassiot, responsable de riscs laborals dels CAU-IAC de la UAB, que presenta la problemàtica de l’assetjament a les universitats.

Gassiot considera que l’assetjament és un dels riscs psicosocials més importants en l’àmbit laboral, especialment a l’administració pública, i que és una conducta sistemàtica i prolongada que persegueix una finalitat concreta. Segons la seva consideració el rol de l’assetjador va lligat als rols de poder i de jerarquia.

L’autor entén l’assetjament com una problemàtica complexa que engloba fenòmens com la discriminació, l’assetjament moral vertical i/o horitzontal, el laboral, el vampirisme social, formes de lideratge tòxic o el més que conegut assetjament sexual.

L’article conclou que en aquesta lluita és necessària la complicitat de tota la comunitat, la institució i una major implicació de la inspecció de treball.

Es veu imprescindible desenvolupar una xarxa preventiva i de protecció, i demana la participació cooperativa i coordinada de totes les representacions de la comunitat universitària.

L’article complet a: http://iac.cat/2018/04/09/assetjament-paradise-a-les-universitats/