• Augmenta la mida de la font
  • Mida de la font per defecte
  • Disminueix la mida de la font

Art1-Full informatiu Quincacau - 13 - Octubre - 2015

Correu electrònic Imprimeix PDF

27 i més: el rector ni escolta ni parla

La IAC (Intersindical Alternativa de Catalunya),  de la que els CAU en formem part, ha sol·licitat dues reunions amb el rector per parlar de la DENÚNCIA PENAL contra un membre del sindicat. El rector no vol ni parlar i escoltar la IAC.

El passat 6 de maig la IAC va enviar carta al rector per parlar de la denúncia penal contra en Jordi Koki Gassiot (membre del sindicat, del Comitè d'Empresa —2012/15— i membre del Claustre des del 2012) en la qual la UAB es presenta com a acusació particular.

El 9 de juny el rector va respondre a la IAC negant que la UAB hagi presentat denúncia i evitant el diàleg en aquest afer. El 22 de juny la IAC va tornar a escriure al rector fent notar que la UAB s'ha personat com acusació particular en un procediment on en J. Gassiot és un dels imputats, reiterant de forma clara i diàfana, la voluntat de diàleg. A data d'avui el rectorat no ha donat resposta a aquesta carta.

La Secció Sindical vol mostrar la seva perplexitat i indignació davant d'aquesta actitud de l'Equip de Govern que, entenem, pretén l'engarjolament d'un membre del nostre sindicat i de 26 persones més de la comunitat universitària. Entenem, de la mateixa manera, que aquesta actitud respon a una voluntat de persecució política i una utilització fraudulenta de la justícia com a eina de repressió i càstig.

Ara per ara, cap de les accions denunciades s'ha pogut demostrar com a susceptible de delicte i, ni el mateix jutge instructor ha esta capaç de citar un sol article del codi penal que, pel seu incompliment, pugui ser d'aplicació en aquest cas.

En cap moment, la UAB, des de la seva vessant institucional, ha contemplat el respecte al principi d'innocència sobre aquest cas, i en cap cas ha fet cap declaració institucional ni ha mostrat suport o ajut a les persones injustament denunciades. Tot això està creant un greu perjudici emocional, moral i econòmic a les persones encausades. En el cas d J. Gassiot la vinculació als fets es relacionen tant sols per la seva participació en una roda de premsa de la PUP (Plataforma per la Universitat Pública) on va actuar com a portaveu del PAS de la UAB. I, mal li pesi a l'equip de govern, al nostre país, les rodes de premsa NO són un delicte!

És per això que fem una crida a tota la comunitat universitària a manifestar la seva solidaritat amb els encausats i a participar en les accions anti-repressives que des de les diferents entitats del Campus es programin per a donar suport a les 27 persones que es troben encausades penalment per la seva activitat política o sindical.

27 i més, som totes i tots.

Més info:

Comunicat dels CAU-iac del 13 de març de 2015:

Comunicat dels CAU-iac respecte a la "macrodenúncia" promoguda per l’equip de govern de Ferran Sancho

La primavera de 2013 es van dur a terme un seguit de mobilitzacions en els campus de la nostra universitat, de la UB i de la UPC per denunciar les polítiques de retallades i per demanar que els equips de govern de les universitats s’hi posicionessin en contra, perquè perjudicaven a tots els estaments universitaris.

A la UAB les reivindicacions es varen centrar en l’exigència de que l’equip de govern implementes les mocions aprovades pel Claustre del 21 i 22/3/13; que proposaven millores en les condicions de estudi i treball dels diferents estaments del campus: professorat i investigadors, estudiants i PAS.

Un membre del Comitè d'Empresa del PAS en representació dels CAU-iac, i del Claustre de la UAB, ha estat inclòs en el sumari de caràcter penal, impulsat per la Fiscalia de Sabadell, davant el Jutjat d’Instrucció nº 3 de Cerdanyola del Vallès obert en relació a aquestes mobilitzacions.

Feta la primera avaluació de la documentació lliurada pel jutjat a l’assessoria legal de la Secció Sindical de la UAB, podem veure que es relaciona amb els fets als CAU-iac, i als seus afiliats en les pàgines 28, 401 i de 500 a 510 d’un sumari, d’aproximadament 1000 pàgines, que no podem fer públic per estar en fase d’instrucció. El sumari afecta, a més, a 25 estudiants i un membre del PDI.

La Secció Sindical dels CAU-iac a la UAB volem manifestar que totes les accions i mobilitzacions a les que es dóna suport, dins de l’àmbit de la reivindicació pacífica i de No-violència, s’emparen en el drets legítims d'expressió, manifestació i llibertat sindical, considerats "fonamentals", en l'ordenament jurídic vigent.

El nostre sindicat fa una valoració molt negativa de la decisió de judicialitzar per la via penal els conflictes laborals i polítics de la universitat. Lamentem que membres de la comunitat universitària hagin presentat denúncies contra companyes i companys del Campus ignorant les vies del diàleg, negociació i, si escau, mediació. Expressar, també, que la utilització de recursos públics en l'activació i desenvolupament d'aquestes denúncies penals seria un fet que consideraríem molt greu i condemnable.

Koki Gassiot està relacionat amb els fets denunciats només en relació a un annex de l’informe de vigilància del Campus (sala de control) respecta a la seva participació a la roda de premsa celebrada el 22/4/13, com a portaveu de la PUP (Plataforma Unitària universitat Pública), realitzada amb el suport dels sindicats de la UAB i que es va publicar a la pàgina youtube dels organismes unitaris (Juntes i Comitès). Entenem que aquest fet en cap cas es pot considerar una falta o delicte.

Secció Sindical dels CAU-iac a la UAB

Col·lectius Assemblearis d'Universitat - Intersindical Alternativa de Catalunya (Cau-iac)

Darrera actualització de dimarts, 13 d'octubre de 2015 11:22

Facebook.gif