Revista electrònica Quincacau 27 novembre de 2013 – Els CAU – IAC es planten al Parlament de Catalunya

1. Els CAU – IAC es planten al Parlament de Catalunya

El proppassat dijous 21/11/13 una desena de membres de la Intersindical Alternativa de Catalunya –IAC-, dels quals els CAU és un dels 7 sindicats que la conformen, van burlar els membres de seguretat del Parlament i van protagonitzar “una plantada”. Van plantar literalment 3 persones en testos per manifestar el seu rebut als pressupostos de la Generalitat pel 2014 presentats pel govern de CiU. Durant la plantada es va fer sonar el 5è moviment de la simfonia Pastoral de Ludwin van Beethoven. Els “plantats” van obrir paraigües verds mentre llegien un comunicat als diputats i premsa presents. Mentrestant uns centenars de delegats sindicals i membres de juntes i comitès de la IAC es van concentrar a les portes del Parlament. Els “plantats” van poder entrevistar-se amb diferents diputats representants dels diferents grups parlamentaris de la cambra catalana.

Amb aquesta acció els CAU – IAC donaven el seu tret de sortida a la campanya contra el pressupostos antisocials del govern de la Generalitat, que va tenir continuïtat amb la manifestació unitària del diumenge 24/11/13 a Barcelona i que seguirà amb la concentració davant del Parlament de Catalunya (Parc de la Ciutadella), prevista pel dimecres 4/12/13 a les 18 h.

(veure vídeo, http://www.youtube.com/watch?v=RX1t72e5nk8&feature=youtu.be).

1. Calendari laboral 2014, tornem a les 35h. setmanals?

Tal com us van informar al Quin Cacau anterior, el proppassat 20/11/13 la JPF i el comitè d’empresa van assistir a una reunió convocada per gerència. A la reunió se’ns va presentar la proposta de calendari laboral pel 2014. Acollint-se al Decret 56/2012 de la Generalitat, la gerència ens va transmetre que les universitats públiques catalanes havien estipulat en 1604h. anuals les que s’han de treballar el 2014. Com es pot veure estan lluny de les 1462h. que s’aplicaven fins el inici de les retallades i l’aplicació del esmentat decret. Els representants de JPF i comitè van manifestar que independentment del decret el que se li demana a la gerència és que a la UAB s’apliqui el mateix que fan altres universitats i administracions properes, que aplicant el decret possibiliten una jornada presencial i efectiva de 35h. setmanals. A la reunió no es va arribar a cap acord i les parts es van emplaçar a una nova reunió que tindrà lloc el proper dimecres 27/11/13. Pels CAU la qüestió és relativament simple, és de voluntat política, l’equip de govern ha de decidir si vol possibilitar que el PAS de la UAB, encara i el decret 56/2012, faci 35h. efectives de jornada laboral setmanal i 1462h. anuals o no. Fórmules per fer-ho hi ha diverses, breument i a tall d’exemple, la UB computa 15 minuts diaris de formació com a jornada laboral i dota a cada treballador/a de 65h. anuals com a conciliació familiar. Altra opció podria ser imputar com a jornada laboral el temps dedicat per arribar i marxar del lloc de treball. El sistema de control horari afegiria, en referència al marcatge o incidència corresponent a l’entrada, un marcatge 15 minuts abans que delimitaria al inici de la jornada efectiva. De la mateixa manera, el sistema de control horari, en referència al marcatge o incidència de sortida, afegiria un marcatge 15 minuts desprès que delimitaria el final de la jornada efectiva.. Es a dir, opcions hi ha i diverses, és simplement qüestió que l’equip de govern vulgui negociar i acordar amb la JPF i el comitè l’aplicació més adequada per al PAS de la UAB. Des dels CAU us anirem informant de com avança el procés de negociació del calendari laboral pel 2014.

1. Universisad S.A.

Tots estem vivim a la UAB des de fa anys la mercantilització i privatització de diferents àrees de la nostra universitat. Aquest procés s’ha accelerat als darrers anys aprofitant la crisi a totes les universitats catalanes i estatals. Els a mitjans de comunicació i difusió obvien aquesta realitat o la presenten com a positiva o com inevitable. Es important que hi hagi visions alternatives. Es per això que posem al vostre abast un documental en el que membres de la pròpia comunitat universitària expliquen de forma crítica aquest procés. (veure vídeo, http://www.universidadsa.com/).