Revista electrònica Quincacau 14 juliol 2014 – Assemblea de SLIPIS: cal restar alerta i mantenir-nos units

Assemblea de SLIPIS: cal restar alerta i mantenir-nos units.

El propassat dijous 10 va tenir lloc una Assemblea amb el personal dels SLIPIS de la UAB, amb l’assistència d’unes quaranta persones del col·lectiu. Durant la mateixa es van tractar els temes d’interès i d’actualitat que afecten a aquests serveis, com ara el procés de reestructuració al Campus de Sabadell —el qual implica un seguit de canvis de funcions i de perfils, i que serà extensiu en un futur a tota la UAB—, la manca de promoció/mobilitat dels integrants del col·lectiu, la problemàtica intrínseca dels Auxiliars de Servei de les Biblioteques, etc.

La conclusió que podem extreure de les intervencions de les companyes i companys és que el col·lectiu es mostra unit i disposat a trobar solucions a les diferents problemàtiques derivades, especialment, del canvi de funcions derivades del procés de reestructuració, evidenciant que l’assumpció de noves funcions, a banda de requerir un procés formatiu adient, hauria d’anar acompanyat del corresponent reconeixement, tal i com ja ha passat en altres ocasions.

Ens felicitem de la unió evidenciada pel col·lectiu i restarem atents a l’evolució dels processos.

Comissió de Transferència de Coneixements i Projectes Estratègics.

Diferents claustrals escollits pel PAS, i a alhora membres dels CAU, participen de comissions delegades del claustre i del consell de govern, com és el cas de la comissió de transferència de coneixements i projectes estratègics. Amb la nostra idea de la màxima transparència informativa, us fem a mans breument del més destacat de la darrera reunió (8/7/14).

Al informe presentat pel Vicerector s’informava que es revisaran les targetes Esfera. Aquestes targetes donen accés a serveis de la UAB (SAF, escola Gespa, biblioteques, etc…) en les mateixes condicions que el PAS de la UAB. Actualment hi ha unes 3.000 targetes d’aquests tipus. El nostre company va preguntar perquè es vol actuar ara i si aquesta revisió té alguna relació amb les darreres decisions presses a l’escola Gespa, doncs sobre alguns dels problemes que esmenten es demanava explicacions a l’equip de govern ja fa temps. El vicerector va assegurar que no hi ha relació directa.
Es va aprovar, amb el vot contrari del nostre company, la modificació de la normativa de la UAB en matèria d’Investigació que canvia la participació que pot tenir el personal docent investigador i personal investigador de la UAB en les spin-off. Fins ara es feia menció al personal de l’àmbit universitari, en general.

Respecte a la proposta de modificació de la distribució de cànon per a fons de transferència es portarà a la Comissió d’Economía doncs s’està treballant en un possible canvi de percentatges del cànon.
Al torn obert de paraules se li va preguntar al vicerector sobre el CRESA. Va respondre que la UAB deixarà de participar com a tal al CRESA que passarà al IRTA. Es va demanar que la UAB vetlli per la situació dels treballadors.

Darrera actualització de dilluns, 14 de juliol de 2014