Art-1 butlletí electrònic 23 maig 2011 – Eleccions al comitè d’empresa de la UAB 2011

Eleccions al comitè d’empresa de la UAB 2011

ARA S’ESCAU

La història dels CAU és gairebé paral·lela a la de la UAB. Amb aquesta institució de més de 40 anys d’història hem crescut, prenent part en la seva construcció , en el camí que ens ha dut fins avui. I ho hem fet, durant tot aquest temps, des d’una perspectiva alternativa i participativa. Estem lluny de ser un sindicat tradicional, d’aquests on l’estructura i l’aparell de poder prenen les decisions que haurien de correspondre als treballadors. Nosaltres tenim un compromís amb vosaltres, i per això, només hem donat, donem, i donarem suport a allò que estigui  ratificat per una assemblea de treballadores i treballadors: qui més pot dir això?

Avui, ara, la situació actual és pitjor del que mai podríem haver imaginat. L’actual model de gestió de la Universitat actua com una empresa privada, amb un equip que tracta els estudiants com a clients, i que considera el coneixement i la investigació com qualsevol altre valor de mercat. L’aplicació del 5% de retallada, els incompliments del conveni, les tisorades als drets, la precarietat laboral de més del 50% de la plantilla, l’aturada de les negociacions, l’autoritarisme… I això acaba de començar: noves mesures de retallades ens cauran a sobre, per fer-nos pagar la crisi que va generar el mateix sistema que ells defensen.  I vindran amb les forces que els hi dona haver-nos fet creure que tot això és inamovible, i amb l’energia acumulada en constatar que sembla que ningú els hi vol fer  front.

Els CAU us volem dir que és possible canviar aquesta situació. Però si esperem a que ho faci cap govern, cap empresari o cap sindicat institucional, els hi estarem donant la raó. Si volem resultats diferents, hem d’optar per vies diferents i aquestes vies passen, definitivament, per la participació, per sortir al carrer i per formar part de les solucions.

Nosaltres treballarem amb tu, i amb tothom, per sumar, per construir al teu costat.  Ara s’escau indignar-nos, dir que n’hi ha prou, i treballar tots plegats per canviar les coses. Ara s’escau exercir el nostre dret d’anar a votar per triar un nou Comitè d’Empresa diferent, independent i participatiu, però també s’escau exercir les nostres obligacions com a treballadors, com a ciutadans, com a persones, de continuar endavant.

Darrera actualització de dilluns, 23 de maig de 2011 07:36