Art-1 butlletí electrònic març 2011 – El personal de Capítol VI de la UAB decideix organitzar-se per a lluitar contra les agressions contínues de la Gerència

Com ja sabeu, la lluita per  l’estabilització del personal de Capítol VI sempre ha estat una de les principals preocupacions de la secció sindical dels CAU. En un entorn anomenat per la nostra Gerència com a “privilegiat”, per la pressuposada estabilitat, ens trobem amb un percentatge de contractacions en precari que ultrapassa el 45%. És per això que valorem i donem suport a la iniciativa d’unes companyes i companys que han decidit posar-hi fil a l’agulla i començar a treballar per a estabilitzar la seva situació, i per deixar ben clar a tothom que aquest col·lectiu no pot ser víctima de més agressions, ni l’ase dels cops que la Gerència vol retallar amb l’excusa de la crisi.

Ahir, 15 de Març, va tenir lloc una primera assemblea del personal de Capítol VI de la UAB, on ja es van definir les principals preocupacions, i es van constituir diverses comissions de treball.

Des de la secció sindical dels CAU els volem felicitar  per aquesta valenta iniciativa, i els convidem a treballar amb nosaltres.

Manifest:

PER LA DIGNITAT LABORAL DEL CAPÍTOL VI

Perquè estem fartes de l’eterna precarietat.

Perquè mereixem contractes dignes.

Perquè estem cansades de que parlin de la nostra extinció.

…i DIEM PROU !!

“Capítol VI-UAB” ets tu i sóc jo… som totes les persones treballadores de la Universitat Autònoma de Barcelona amb contractes de capítol VI que estem fartes de sentir com la temporalitat i la precarietat consumeix les nostres vides.

Estem fartes de malviure amb la incertesa, sense cap garantia de continuïtat laboral o d’haver-nos de sentir privilegiades quan encadenem falsos contractes d’obra i servei.

Estem fartes de que utilitzin la nostre il·lusió, el nostre entusiasme i la nostre joventut com a sustent de situacions insostenibles.

Estem fartes dels nostres salaris precaris i de tenir problemes per arribar a final de mes…

I seguim aquí. Seguim aquí perquè ens creiem i estimem la universitat i, precisament per això, ja no consentim més retallades contra el que és públic, contra els nostres drets laborals, contra la qualitat docent i investigadora.

No podem consentir que es traslladi el pes de la contractació de la plantilla estable (capítol I) a la temporalitat (capítol VI) i reclamem que s’estabilitzin les nostres places.

I quan la Gerència quan parla de nosaltres esmola les tisores, així que ara és el moment de cridar l’obvietat de que la qualitat i l’excel·lència de la que tant presumeixen només pot existir si hi ha qualitat i excel·lència laboral.

Ens parlen d’empobrir encara més les nostres condicions de subsistència. Primer amb la retallada del 5% en el nostre salari (equiparant-nos als funcionaris), ara son el dret als ajusts de matrícula en els estudis, els ajuts de menjador, el 50% de descompte en el transport, etc. Hem de recordar que aquests ‘ajuts’ són drets adquirits amb esforç i formen part del nostre minso salari?

Com els que ens governen, també creiem que hi ha solucions als problemes econòmics de la universitat, però aquestes no consisteixen en retallar els sous i eliminar les places dels que som més precaris i sostenim el funcionament de la universitat.

Propostes no en falten. No és una qüestió de xifres, és una qüestió de voluntat política.

A l’ecosistema de la UAB, no ens podem permetre ser els més dèbils de la cadena, perquè serem els primers en desaparèixer. Els i les treballadores exigim respostes a l’actual situació, exigim que no trepitgin els nostres drets i per a exigir-ho amb força, només ho podem fer plegades.

Comencem el canvi:

Organitza’t i defensa els teus drets!!!

Si no tu, qui? Si no ara, quan?

Darrera actualització de dimecres, 16 de març de 2011 12:16