Art-2 butlletí electrònic 6 març 2010 – 325 excuses, 325 motius, 325 respostes

325 excuses, 325 motius, 325 respostes

Els incompliments reiterats dels acords per part de les gerències de les universitats públiques posen en dubte la seva bona fe. El ja simbòlic NO pagament dels 325e del plus conveni, i dels increments en els complements del PAS-f, és intolerable. Els CAU continuarem proposant mobilitzacions

El 28 de setembre de 2009, els CAU varem decidir no signar la proposta d’acord que ens oferien les Gerències per prorrogar el Vè Conveni. Després de la difícil negociació per arribar a un acord, les demandes col·lectives per fer complir el que havien signat i el no desenvolupament de la majoria dels articles del mateix, no podíem acceptar com a única garantia la seva bona fe.

Un prova més la varem tenir a la que havia de ser la constitució de la Mesa negociadora del VIè Conveni. Els CAU varem posar com a condició, abans de que es procedís a la constitució de la Mesa, un aclariment sobre les noticies que arribaven sobre la decisió de no pagar el Plus Conveni del Gener de 2010. La resposta, tot i els intents de “escurrir el bulto” va ser la que ens temíem: no es faria efectiu el pagament del Plus Conveni al mes de gener, com constava a l’acord signat, i ratificat per la Generalitat, DOGC 15/1/09.

Els motius eren, i són, incongruents: fer efectiu el pagament del Plus Conveni provocaria un augment de la massa salarial per sobre del 0,3% pactat (no pels CAU), i caldria el vistiplau de la Generalitat per a sobrepassar aquest límit.

El que les Gerències no deien és que al 2009 també hi havia marcat un increment de la massa salarial i el pagament del Plus Conveni, que a més es consolidava en el salari (no com el d’aquest any), es var fer efectiu. És curiós que, el que al 2009 no va representar cap problema, al 2010 i amb menys motius si que sembla ser-ho.

I diem que ho sembla per que, quan preguntes qui va prendre la decisió, tothom li donava la culpa al veí. A la UAB deien que algunes de les universitats petites, a la UB que la UAB i a la UPC que Girona. A finals de gener la culpa era de la Generalitat; tothom estava disposat a pagar si un informe que havia d’arribar en 15 dies ho permetia. A principis de març comencem a sentir rumors que l’informe ha arribat i, sembla ser, que confirma que aquest pagament no pot fer-se.

Ja ens ho veiem a venir: és la gota que fa vessar el got. En el seu moment ja varem iniciar un seguit de mobilitzacions conjuntes, però ha arribat l’hora d’incrementar la nostra pressió. No podem permetre aquest màxim exponent de l’atac a les condicions de treball, què ens queda si no es compleixen els acords signats? Avui el culpable és la Generalitat, demà serà el Govern Central i la propera la Comunitat Econòmica Europea (tenim l’exemple de Grècia).

Ara, més que mai, cal estar units per a fer front a totes aquestes amenaces i defensar els nostres drets. Amb aquest objectiu, els CAU varem convocar a tots els Sindicats amb presència a les juntes i comitès del PAS de les universitats públiques i, properament, portarem a terme accions que aniran creixen en contundència fins a aconseguir aturar aquesta agressió.

Us demanem que estigueu atents a aquestes accions per mirar de recolzar-les en la mida de les vostres possibilitats. Ens hi va molt.

Darrera actualització de dissabte, 6 de març de 2010 22:31