Art-3 butlletí electrònic desembre 2011 – Capítol VI.

Capítol VI.

La Universitat és un reflex de la societat i els elements mes febles son el personal funcionari interí, el professor associat i el personal de Capítol VI. Com també passa a la societat, els mes febles son els que necessiten de mes protecció i, això, és més fàcil d’aconseguir si tots sumem.

Malauradament, una de les característiques de la societat actual és que, els mes febles, acostumen a ser els primers a rebre.

En el cas concret del personal de Capítol VI estem observant un increment dels acomiadaments i de no renovacions que, tot i que el resultat és el mateix (el treballador acaba a casa seva), tenen una diferència important.

El Comitè d’Empresa, que és el representant legal dels treballadors, tant sols és informat per la Gerència en el cas dels acomiadaments, tal i com marca la legislació vigent , però no ho és en els casos de les no renovacions. Ens consta que s’han produït molts casos dels quals no tenim constància.

Per aquest motiu volem fer un seguit de consideracions:

–  Tothom tindria que llegir i tenir localitzat el seu contracte i, si es possible, la convocatòria de la seva plaça. De la mateixa manera, tota aquella informació sobre tasques, funcions, o qualsevol documentació sobre el que feu pot ser important.

– El treballador té dret a anar acompanyat per un dels seus representants a qualsevol reunió amb el seu cap. No dubteu en adreçar-vos al Comitè si algú opta per aquesta opció o vol assessorament o aclarir cap dubte sobre la seva situació.

– Actualment, el col·lectiu del personal de Capítol VI el formen moltes persones, no esteu sols. Segurament al vostre voltant teniu molts companys en una situació semblant a la vostre. Parleu, feu pinya o adreceu-vos, per exemple, a la gent que forma la Plataforma de Capítol VI.

Darrera actualització de dilluns, 19 de desembre de 2011 13:22