Art-3 butlletí electrònic juliol 2011 – LES BEQUES ALS SLIPIS: EL TARANNÀ DE LA GERÈNCIA I LA INSTRUCCIO 2/2011

LES BEQUES ALS SLIPIS: EL TARANNÀ DE LA GERÈNCIA I LA INSTRUCCIO 2/2011

La Gerència prova d’obligar, amb l’Ordre 02/2011, al personal dels SLIPIS a realitzar, sense reconeixement ni retribució, la recollida de la documentació de les beques dels alumnes, incomplint l’Acord del curs passat, i sense adonar-se que el propi Ministerio de Eduación disposa que els tràmits els faran els propis alumnes per via telemàtica. Prepotència o incompetència?

La gerència ha volgut, un cop més, imposar la seva política de retallades, d’aquelles que afecten només uns quants, sempre als treballadors més precaris -diguem-li Capítol VI, Interí o auxiliars -.

A conseqüència d’aquesta política, un any més, han estat en perill les tramitacions de les beques dels estudiants, ja que, la gerència ha oblidat l’acord que va signar el curs passat amb els agents socials, on davant la necessitat de la realització de les tasques per part dels treballadors adherits als Suports Logístics, es va reconèixer que es tractava de tasques extraordinàries i temporals, i que, per tant, aquest encàrrec es retribuiria de manera similar a la que tenen reconeguda els serveis de gestió excepcional.

Val a dir que aquesta mesura va suposar un estalvi de 240.000 euros per a la UAB i no només això: va ser l’any amb més beques tramitades, la campanya amb un índex d’incidències més baix, i que van estar acuradament tractades per facilitar les tasques posteriors al personal d’Afers Acadèmics.

El més curiós és que el propi Gerent va felicitar públicament al col·lectiu per les tasques realitzades, i va vendre com a èxit personal l’estalvi assolit. Tot i així la gerència ha trigat ben poc a demostrar com se li obliden les coses i com és capaç de contradir el que ells mateixos pacten per escrit.

L’emissió de la instrucció 02/2011, per part del Gerent –qui sembla creure que el bon govern d’una universitat pública es fa a base de decrets a l’estil del Sheriff de Nottingham– contradiu tot el que es va pactar l’any anterior, i obligava al personal dels SLIPIS a realitzar les tasques “per la cara”. Bé, per la cara no, ens han regalat la formació adient, per tal de facilitar la posterior feina al personal d’Afers Acadèmics. Encara haurem de donar les gràcies per omplir el nostre currículum amb els cursos de formació que se’ns ofereix.

Finalment, tant col·lectiu dels SLIPIS, com la resta de la comunitat universitària, ha assistit, bocabadat, a com es poden conjugar la prepotència i la incompetència: a l’intent d’imposició de tasques s’ha afegit la notícia que el Ministerio de Educación posava en marxa un aplicatiu telemàtic per a la tramitació de les beques, cosa que feia, de facto, inútil qualsevol polèmica i qualsevol instrucció al respecte. La implantació d’aquest aplicatiu, a poc que la nostra gerència hagués tingut la voluntat d’informar-se, hauria evitat l’enfrontament amb un dels col·lectius més nombrosos del PAS-L. Des de el CAU, doncs, convidem al nostre Gerent a anul·lar l’ordre 02/2011, i fer-ne la mateixa difusió que en el seu dia en va fer.

Darrera actualització de dimecres, 20 de juliol de 2011 07:29