Art-3 butlletí electrònic març 2012 – Ressaca de la vaga i de la mobilització del 29F

Ressaca de la vaga i de la mobilització del 29 F

No és això, companys, no és això!!!

El passat 29 de febrer es va produir la mobilització reivindicativa més important de les universitats catalanes en els darrers anys. Més de 50.000 persones (majoritàriament estudiants, encara que també hi havia una representació notable del professorat i, en menor escala, del PAS.) ens vam manifestar a Barcelona en defensa de la universitat pública.

Uns 300 companys i companyes del PAS de la UAB vam fer vaga seguint la decisió presa per l’Assemblea de Treballadors de la UAB del dia 24 de febrer. Molts vam anar, també, a manifestar-nos a Barcelona.i, encara que ens trauran uns quants bitllets en la pròxima nòmina, creiem que l’esforç ha valgut la pena. No sabem quina significació podem donar a la presència a la manifestació de companys delegats del PAS  de  CCOO i UGT perquè, almenys en l’àmbit de la UAB, els seus sindicats van dur a terme actuacions orientades a que la vaga i la mobilització fossin un fracàs pel que fa referència al col·lectiu del PAS.

Sabem que aquesta afirmació és molt greu, però alguns fets esdevinguts abans del dia 29 així ho demostren. Fem un repàs:

1. Dilluns dia 27 de febrer.

A les 12,59 h, CCOO envia un mail al PAS de la UAB sota el títol Ja n’hi ha prou! Jornada d’acció europea on es convoca a una manifestació el dia 29 a les 18 h  per protestar contra les polítiques d’austeritat.

Cap referència a la manifestació convocada a les 12,30 h del mateix dia contra les retallades universitàries. En contrast, la comissió de mobilitzacions de la UAB envia un mail al dia següent on no solament informa de les convocatòries i manifestacions universitàries, sinó també de l’esmentada manifestació de la tarda, convocada per CCOO i UGT. Estils diferents.

2.- Dilluns, dia 27 de febrer.

A les 16,17 hores, CCOO envia un mail al PAS funcionari de la UAB sota el títol “Informacions pel PAS-Funcionari: Setmana del 20 al 24-02-2012”. on no hi ha cap referència a l’assemblea de PAS del divendres 24 ni molt menys als seus acords.

Entenem que pels companys que han redactat aquesta informació, ni l’assemblea ni l’adhesió a la vaga mereixien ni tant sols una línia. Curiós.

3.- Dimarts, dia 28 de febrer.

Arriba als mails de molts membres del PAS de la UAB un text signat per tres companys (tots tres candidats a llistes electorals de CCOO a les darreres eleccions de Junta i Comitè) on es posa en qüestió la decisió de l’assemblea de treballadors d’adherir-se a la vaga, es qüestiona la seva representativitat i es plantegen propostes i una convocatòria “alternativa” pel dia 29.

Cal recordar que tothom que va voler va poder assistir a l’assemblea, que es van plantejar lliurement els arguments tant favorables com contraris a la vaga, que es va votar democràticament sense cap mena de pressió i que, finalment, des del mes de novembre existeix un grup de treball (comissió de mobilitzacions) sortit d’una assemblea de treballadors, obert a tot el PAS de la UAB, que es reuneix cada setmana i en el que aquestes persones haurien pogut plantejar les seves opinions i alternatives.

Calia esperar fins el dia 28 per fer-ho? Calia carregar-se públicament la decisió de l’assemblea de treballadors un dia abans de la jornada de vaga? Els signants d’aquest mail obtenen algun benefici del fracàs de la vaga i del fracàs de la mobilització?. Penós.

4.- Dimarts, dia 28 de febrer

A les 16,03 h, UGT envia un mail al PAS de la UAB sota el títol Aclariments sobre la Vaga 29F on, després de manifestar el seu respecte a la decisió de l’assemblea de treballadors d’afegir-se a la vaga del 29, fan un atac frontal a aquesta decisió a la par que desautoritzen en públic a algun membre de la pròpia secció sindical.

Evidentment, la comparació del contingut d’aquest mail amb el que ens havia fet arribar UGT el dia anterior, deixa en evidència la existència d’un conflicte intern important, però la pregunta que ens fem és si calia carregar-se públicament la vaga un dia abans de la seva convocatòria i en contra de la opinió de l’assemblea de treballadors, simplement per ajustar comptes en relació a un problema intern de la secció. Esperpèntic.

Aquests són els fets que sustenten la nostra crítica. Per matisar-la més, volem deixar clar que creiem que es legítim que CCOO i UGT no estiguessin a favor de la vaga de PAS a la UAB, tal com, almenys els companys de CCOO van expressar a l’assemblea, però una vegada aquesta va decidir, de manera absolutament democràtica, cridar a la vaga, aquestes manifestacions públiques contràries u omissions premeditades els dies immediatament anteriors a la convocatòria, únicament poden ser catalogades com un trencament de la unitat d’acció dels treballadors i una manca total de respecte a les decisions assembleàries.

Entenem que aquestes actuacions són clarament perjudicials pels interessos de tot el PAS de la UAB en la mesura que contribueixin al debilitament de la seva lluita i de la seva capacitat per fer front a les gravíssimes agressions de que som objecte com a treballadors i com a membres de la comunitat universitària.

Convidem a la reflexió als companys de CCOO i UGT perquè així no es pot fer sindicalisme reivindicatiu ni de classe. Per la nostre part, continuarem lluitant en defensa dels interessos dels treballadors, respectant les seves decisions i, creiem que això és el que ens demanen, intentant mantenir la unitat sindical.

Darrera actualització de dimecres, 14 de març de 2012 12:54