Art-3 butlletí electrònic setembre 2010 – Plus Conveni, no tot s’hi val.

Plus Conveni, no tot s’hi val.

Com tots sabreu a aquestes alçades, sembla ser que cobrarem el Plus Conveni a la nòmina del proper mes d’octubre. Tot i que esperem que sigui així, creiem adient, amb tots els precedents i focs d’artifici que hem viscut, ser fidels a la dita de: No es pot dir blat, fins que no és al sac i ben lligat.

El passat dia 16 de setembre, a la reunió de l’estructura tècnica que formen les Universitats i representants de la Generalitat, es va decidir fer el pagament del plus conveni a la nòmina del mes d’octubre, i fer arribar als treballadors un escrit consensuat.  En aquell moment ja varen aparèixer discrepàncies, i la UB es va desmarcar dient que pagaria al setembre. No tenim constància que cap altra universitat digués que pagaria mes tard però, pot passar.

Un cop que sembla clar que cobrarem, abans o desprès, queda analitzar que hem deixat pel camí. Per primer cop s’ha qüestionat la validesa dels acords reflectits en un Conveni Col·lectiu, hem obert la caixa dels trons, en cedir les dues grans centrals sindicals a l’arbitratge d’un tercer sobre un document amb rang de llei, com és un Conveni Col·lectiu. Ara toca iniciar la negociació del VI Conveni Col·lectiu però, amb quina força? Quin valor tenen els compromisos que puguem fer assolir  a les gerències si saben que, en qualsevol moment, poden trobar algun “problema legal” que els impedeixi acomplir-los? Malauradament, la urgència propagandística ha fet que alguns cedeixin a la pastanaga dels diners tot caient en la trampa de la retallada dels nostres drets.

Això és el que hem aconseguit amb un laudo que diu que las gerències poden fer, ni tant sols els obliga,  allò a què es van comprometre. Hem perdut la nostra força en qualsevol negociació, el proper Conveni Col·lectiu, si existeix, pot ser paper mullat.

Darrera actualització de dilluns, 27 de setembre de 2010 09:44