nem creixent…

Els CAU millorem els nostres resultats electorals i continuem creixent consolidant-nos com a l’alternativa del PAS de les universitats al sindicalisme institucional.

La Secció sindical dels CAU-iac a la UAB hem obtingut bons resultats en l’últim cicle electoral, tant a la Junta com al Comitè, sumant un total de 14 representants. A aquests resultats s’hi afegeixen també els molt bons resultats dels CAU a les eleccions al Comitè de la UB i de la UPC: creixem i ens consolidem entre el PAS com a l’alternativa.

L’alternativa dels CAU es basa en una proposta de sindicalisme assembleari, d’implicació i participació de tots/es els treballadors, que es contraposa amb la propostes de delegació dels sindicats institucionals.

Actualment estem veient com, des de la delegació, els secretaris generals dels dos sindicats institucionals (CCOO i UGT), estan pactant els retrocessos en la defensa dels drets dels treballadors que estem patint: reformes laborals, de les pensions, EROs, de la negociació col·lectiva… Els sindicats institucionals ens volen només per a omplir les urnes un cop cada quatre anys i pretenen monopolitzar l’exercici del sindicalisme a tot l’estat. Les propostes alternatives dels CAU passen per la dinamització de les assembles de treballadors per a debatre i decidir entre tots.

La integració dels CAU dins de la Intersindical Alternativa de Catalunya (IAC) és una via de reforç del projecte, acostant-nos cap a totes les agrupacions que, com nosaltres, treballem per a la defensa de la classe treballadora des de l’assemblearisme.

Cal valorar negativament la baixada de la participació en les eleccions al Comitè d’enguany; però cal avaluar aquesta baixada dins de la situació actual de precarització laboral a la UAB (capítol VI). En els últims quatre anys s’ha duplicat el nombre de contractes d’obra i servei (que actualment iguala els contractes fixes) i entre aquest col·lectiu la implicació amb la institució és baixa: treballarem per tal què no sigui així i per què tothom, tant de capítol I com VI, se senti membre de la comunitat UAB i gaudeixi dels mateixos drets, i també per acabar amb la precarietat.

Amb aquests últims resultats electorals queda clar que, entre el PAS, a les universitats, l’alternativa i el canvi passa pel Col·lectius Assembleris d’Universitat

Darrera actualització de dimecres, 20 de juliol de 2011 07:35