Art1-Full informatiu Quincacau – 20 – Gener – 2016 – Moció de censura?

Moció de censura?

El claustre rebutja l’informe del rector

El claustre va votar en contra de l’informe del rector (Línies generals de la política de la universitat) presentat a la sessió del Claustre del passat 17 de desembre. Aquesta  votació significa la desautorització de la majoria del Claustre a la política executada per Ferran Sancho i el seu equip durant el passat 2015, i deixa a l’actual govern de la UAB pràcticament sense suport dins del Campus. L’informe va rebre 67 vots en contra, 13 abstencions i tant sols el suport de 53 membres del Claustre.

Abans de la votació un grup de claustrals que es coordinen mitjançant la PUP (Plataforma Universitat Pública) varen presentar, de forma conjunta, un contra-informe especialment crític amb l’acció de govern a la UAB; que va ser llegit per 5 membres de diferents estaments i organitzacions sindicals.

El punt número 3 de l’ordre del dia es varen debatre les propostes presentades pels claustrals. Les tres primeres varen rebre el suport de la majoria del claustre: referèndum 3+2, suport al col·lectiu de Boicot, Desinversions i Sancions a Israel, i retransmissió i publicació de l’acte d’inauguració de curs.

El document de contra-informe es basava en 9 punts:

Clic aquí (veure document complert)

1.     Submesos a les retallades governamentals,

2.     Menystenint dels convenis,

3.     Nefasta gestió de les mobilitzacions

4.     Indefensió del síndic de greuges

5.     Precaritzant el professorat i el PAS

6.     Incomplint lleis i normatives

7.     Autoritarisme

8.     Repressió

9.     …i pèrdua dels valors de la UAB

La quarta proposta, que sol·licitava al claustre l’activació dels mecanisme de modificació de la normativa electoral, va ser rebutjada tot i rebre un ampli suport dels estaments d’estudiants i PAS. Aquesta proposta estava adreçada a modificar les quotes de ponderació estamental en el procés d’elecció del rector per donar més representativitat al PDI laboral, a l’estudiantat i al PAS. Aquesta votació va evidenciar que entre el PDI funcionari encara no hi ha prou maduresa com per a cedir una part del nivell de representativitat en aquest procés del que encara gaudeix un sector de la comunitat universitària, en números absoluts, tant petit.

Darrera actualització de dimecres, 20 de gener de 2016 10:49