Art2-Full informatiu Quincacau – 04 – Novembre – 2015 – SELECCIÓ DE PERSONAL: MERITOCRÀCIA o PSEUDONEPOTISME

SELECCIÓ DE PERSONAL: MERITOCRÀCIA o PSEUDONEPOTISME

Els processos selectius han de garantir la igualtat d’oportunitats dels treballadors  en l’accés a qualsevol plaça de la UAB. Aquesta premissa és qüestiona  massa sovint i en última instància perjudica a tots les parts doncs provoca la  pèrdua de confiança envers la institució i els òrgans que la gestionen.

La pràctica de la meritocràcia, o d’un pseudonepotisme, juntament amb l’autonomia dels dirigents de  recursos humans que no tenen cap òrgan de control,  porta a que els processos selectius de la Universitat siguin arbitraris. Aquest fet es manifesta quan en la provisió d’una plaça s’afavoreix al candidat escollit a dit pel cap immediat d’on presta serveis la persona escollida  i, perquè així sigui, es dirigeix tota la convocatòria a les competències de l’aspirant.

Existeixen molts exemples però, com ja deia el Catedràtic Andrés Betancor en el seu article” Endogamia, omertà y corrupción en la Universidad”, la endogàmia es beneficia de l’Omertà.

L’any 2002 es va fer el I Congrés de Corrupció Universitària i, és evident, que encara no s’ha eradicat. Casos flagrants com l’anterior, o de com obtenir una plaça fixa a través d’una convocatòria de personal temporal, (on els requisits d’accés a la funció publica estan diluïts) són una mostra més de la perversió del sistema.

Els processos selectius han de garantir la igualtat d’oportunitats dels treballadors a l’accés a qualsevol plaça de la UAB, és a dir i per agafar una situació, si s’accepta la disparitat entre el coneixement que té un treballador, perquè desenvolupa unes funcions d’una plaça que posteriorment sortirà a concurs, sobre un altre que no té aquests coneixements i no pot obtenir la informació, i premiem aquesta adequació atorgant-li la plaça a la persona que la estava desenvolupant, no podem dir que sigui un procés amb les mateixes oportunitats per a tots dos i és aquí on es vulneren els principis constitucionals d’igualtat en l’accés o promoció.

Des dels CAU insistim que hem de lluitar contra aquest tipus de situacions que adulteren el sistema,  perquè si no, se’n forma part!!!

Darrera actualització de dimecres, 4 de novembre de 2015 11:01