Art2-Full informatiu Quincacau – Abril – 2016

UAB: TANCAT PER VACANCES DEL 4 AL 24 D’AGOST.

Com ja sabeu la UAB va ser la primera universitat catalana que va decidir aplicar la mesura extraordinària de tancar les seves instal·lacions durant els períodes de vacances com a mesura d’estalvi.

Sembla ser que amb aquesta decisió la universitat pública estalvia fonamentalment en electricitat, neteja i en serveis de vigilància  i,  segons els gerents de les diferents universitats, el tancament dels edificis i serveis té l’avantatge de que els torns de vacances dels treballadors es racionalitzen, de manera que tothom fa vacances en el mateix període.

El calendari laboral d’enguany estableix que el període de tancament durant les vacances d’estiu serà del 4 al 24 d’agost però, tanmateix, sabem que -com ja ha estat passant aquest darrers anys- hi ha edificis que no respecten l’acord i que tancaran en altres dates que no corresponen al període oficial fitxat.

Pensem que aquestes actuacions per part de les administracions de centre que, per raons que no entraren a valorar, organitzen el servei sense tenir en compte les directrius de gerència són, sempre, a costa dels treballadors que han de demanar com un favor o com un cas especial ,el poder gaudir de les seves vacances.

Considerem que el gerent d’aquesta universitat hauria de estar assabentat de que no s’ estan respectant les dates de tancament publicades al calendari laboral i que, per aquest  motiu, els treballadors no poden optar a fer, si volen, els mateixos dies de vacances, provocant greuges comparatius pel fet de treballar a un centre o un altre.

La mesura de tancar la UAB durant les vacances és una decisió que afecta tota la comunitat universitària i, per aquesta raó, creiem que s’ha de ser molt acurat  alhora d’ aplicar-la, vigilant que es respectin les dates acordades per tal de no afavorir les diferències entre els serveis i les persones que treballen en ells.

Si teniu problemes a l’hora de demanar les vostres vacances perquè en el vostre centre el període de tancament difereix de l’establert per la gerència ens ho podeu comunicar a l’adreça cau@uab.cat i els CAU comunicarem aquests greuges a la Comissió  Permanent de la JPF perquè es portin a debatre a la reunió de la negociadora que es fa amb la gerència.

Darrera actualització de dijous, 28 d’abril de 2016 08:07