Revista electrònica Quincacau Novembre 2017 – FINS QUAN? DENUNCIEM ELS ABUSOS QUE ES COMETEN A L’ESCOLA DE POSTGRAU EN TOTS ELS ESTAMENTS DE REPRESENTACIÓ: L’ÚLTIM, AL CLAUSTRE

Fins quan?

Denunciem els abusos que es cometen a l’Escola de Postgrau en tots els estaments de representació, l’últim, al Claustre.

El passat  22 de novembre en el transcurs de la sessió  del Claustre de la UAB, representants del PAS que també ho són de la nostra secció sindical van fer una intervenció recordant els problemes que hi ha a l’Escola de Postgrau i que sembla que es deuen a un lideratge tòxic i mantingut en el temps. A més es bloquegen les mesures correctives que es podrien haver fet per millorar la situació de les persones que hi treballen, i  que passarien per realitzar canvis en la direcció.

És inqüestionable que existeix una inacció per part de l’equip de govern; inacció que el fa responsable d’actuacions arbitràries per part de la direcció  com, per exemple: canvis subtils i constants de funcions; canvis en la gestió horària (que afecten a la conciliació laboral/familiar); convocar reunions buides de contingut per parlar de pintura, canvis d’ubicació, mobiliari… o d’altres actuacions que no tenen a veure amb la gestió de la feina, etc.  Ha esdevingut un lideratge que  amb massa freqüència sembla impetuós i ressentit, i que fa responsable als demés dels propis errors.

A la nostra Universitat no haurien de tenir-hi cabuda l’abús de poder ni la distorsió de les situacions.  La nostra Universitat hauria de  donar exemple i censurar aquests comportaments  fent-se valer com a institució  responsable amb principis morals, que no només transfereix coneixements a la societat, sinó també valors, i poder ser crítica i autocrítica amb ella mateixa.

L’Equip de Govern  amb la seva inacció permet que es produeixin aquestes situacions i deixa  que esdevinguin cròniques  com a “mal menor”.

Els  CAU serem insistents i recordarem ara i quan calgui que l’equip de govern té responsabilitat in vigilando, i que ha de iniciar i fer complir les mesures correctores per evitar aquestes situacions tant si tenen un cost polític o no.  L’equip de govern no pot tenir una actitud corporativista davant d’aquestes situacions tant greus que posen en perill la salut de les persones que treballen a la nostra universitat.

Des dels CAU volem recordar que ens solidaritzem amb els treballadors i treballadores de l’Escola de Postgrau i manifestem el nostre desacord amb les actuacions que s’estan portant a terme des de la direcció.