La unitat sindical també exigeix coherència

Al marge de la negociació col·lectiva, gerència afavoreix econòmicament l’aristoPAS.

Els CAU-IAC defensem un sindicalisme que prioritzi els interessos del PAS per damunt dels interessos de qualsevol organització. Per això, sempre que calgui mobilitzar-se davant una vulneració dels drets laborals, hi serem. També ara.

La vulneració de la negociació col·lectiva derivada de la transformació unilateral, per part de gerència, d’un nombre important de llocs de treball en places directives justifica la indignació sindical. Exigirem responsabilitats polítiques i defensarem els drets del PAS.

Ara bé, la unitat sindical no es construeix només quan cal fer front a una decisió de gerència. També exigeix coherència i respecte pels espais de representació col·lectiva.

Cal recordar que aquesta unitat es va trencar el setembre de 2024, quan CCOO va optar per una negociació paral·lela amb gerència al marge del Comitè d’empresa. Va quedar sola, amb l’únic suport d’una UGT minoritària, en un Comitè on la majoria absoluta no legitima actuar unilateralment. Des d’aleshores, CCOO ha consolidat una dinàmica de negociació directa amb gerència prescindint (o fagocitant) el paper del Comitè.

Aquesta mateixa lògica es va reproduir posteriorment amb l’apropiació de tots els càrrecs del Comitè d’empresa, sustentada en acusacions infundades contra la secretaria del Comitè. Actualment, aquests càrrecs es reparteixen entre CCOO i UGT, deixant al marge les seccions sindicals que ocupen el segon i el tercer lloc en representació (CAU-IAC i CGT), és a dir, el sindicalisme alternatiu de la Taula sindical de Catalunya.

El sindicalisme alternatiu va néixer, precisament, com a resposta als límits del sindicalisme institucional. Per això hi serem, sempre, quan calgui defensar els drets de les persones treballadores; però no per blanquejar pràctiques que han debilitat la representació col·lectiva, ni per fer d’avantguarda de qui ha contribuït a aquesta situació. Hi serem per defensar el PAS; per exigir responsabilitats a la gerència, i responsabilitats polítiques a qui, amb les seves decisions, hagi contribuït a debilitar la representació col·lectiva.

 

Subscriu-te al Telegram dels CAU-IAC