De l’aula a l’Audiència de BCN

El passat dijous 30 de maig un nombrós grup d’estudiants s’han concentrat a les nou del matí a les portes de l’Audiència de Barcelona, com a mostra de suport i per a denunciar el el judici contra nou persones estudiantes universitaries, que van fer una asseguda davant la Secretaria d’Universitats i Recerca l’any 2017. La protesta es va fer al final d’una manifestació per a demanar que s’apliqués la rebaixa de taxes aprovada pel parlament l’abril del 2016.

Asseguda davant la Sec. d’Universitats (2017)

Els fets van passar al final d’un curs acadèmic amb moltes mobilitzacions estudiantils per a demanar al govern que apliqués el mandat del parlament sobre la rebaixa de taxes. Concretament, la moció parlamentària demanava de revertir la intensa pujada del 67% de l’any 2012 començant per una reducció del 30% el curs següent, el 2016-2017, que no es va aplicar.

Segons fonts de les organitzacions estudiantils aquestes detencions i citacions es van fer d’acord amb uns informes de seguiments exhaustius i desmesurats, amb vídeos i fotografies dels domicilis, llocs de feina, comerços i més. Van anar a buscar gent que participava molt en el moviment estudiantil, força referencials (…). La repressió no és arbitrària ni casual, ni obeeix a uns poders judicials ni legislatius impecables, és un mecanisme de desmobilització i d’evasió de responsabilitats polítiques.

Des dels CAU fem palès el malestar per la l’onada de repressió generalitzada contra tota la comunitat universitària del país, la més greu des de l’inici del règim del 78, i mostrem màxima solidaritat amb les persones injustament reprimides reprimides.

Les persones encausades han acceptat un pacte amb la fiscalia per a rebaixar les penes de fins a quatre anys de presó (acusats de delictes de desordres públics, atemptat contra l’autoritat i lesions) a una condemna de tan sols entre sis i dotze mesos de presó. Aquest acord garanteix evitar l’entrada en presó de les persones acusades.

Aquesta concentració va provocar que la presència de l’estament d’estudiants al Claustre, convocat aquell mateix matí, fos molt baixa. Dues estudiantes van llegir un comunicat de suport. Des de diverses plataformes antirepressives s’han recollit signatures de suport.

Des dels CAU-IAC seguim denunciant la deriva autoritària de l’Estat espanyol i demanem a tota la comunitat universitària, òrgans de representació i govern inclosos, compromís per a acabar amb la repressió que afecta al col·lectiu de persones de la comunitat universitària.

També manifestem el nostre suport, no només a les rebaixes de taxes (aprovades pel Parlament) reivindicades, si no a una universitat pública gratuïta, de servei a la ciutadania, de qualitat, correctament fiançada i lliure de precarietat laboral i de discriminacions.

Info: ara.cat i representants estament estudiants