Facilitem així la convocatòria dels processos…

Acord per l’estabilització de l’ocupació temporal de llarga durada del PAS de les universitats públiques catalanes

El 5 d’octubre es va arribar a un acord a la Mesa Negociadora del PAS laboral i a la submesa del PAS funcionari.

La llei 20/2021 de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l’ocupació pública, coneguda com a llei Iceta o Icetazo, va ser signada pels sindicats sistèmics, i com ja advertia el CAU-IAC entre d’altres, amb aquesta llei no s’assolia una solució definitiva a la precarietat a la funció pública.

Una vegada aprovada, les administracions públiques havien d’establir els criteris d’aplicació de la llei. Es a dir, determinar com seran els processos de concurs de mèrits i el concurs-oposició. La Generalitat va arribar a un acord amb els sindicats el 9/5/22 i a les universitats públiques de Catalunya es va establir un espai de negociació conjunta per a tot el PAS, que va iniciar les negociacions el 29 de juny i les va finalitzar el 22 de setembre passat arribant al citat acord del 5 d’octubre.

Concurs de mèrits

A la valoració de mèrits, apartat 2.1.A de l’acord, es supera el que han arribat a la funció pública de la Generalitat, puntuació màxima pels serveis prestats 60 punts sobre 100. L’acord de les universitats arriba fins als 80 punts sobre 100. S’incorporació un paràgraf pel que es salvaran els possibles perjudicis pel canvi de plaça mitjançant trasllat forçós com a resultat de processos selectius.

A l’apartat 2.1.B també es supera l’acord arribat a la funció pública de la Generalitat, doncs mentre que a aquest es valora haver superat el darrer concurs-oposició, a l’acord d’universitats es valoren els concursos-oposició des del 2017.

Aquests aspectes ressenyats ens semblen una millora respecta al de funció pública gencat. No és així amb aquests altres dos:

A l’apartat 2.1..C que fa referència a la formació i coneixement de llengües no estimem oportú que es contempli com a puntuable una titulació superior a la requerida per a la plaça a concurs, ja que estem en un procés d’estabilització i no pas a un de promoció.

També discrepem amb el que es recull a l’apartat 2.2, que per superar el procés selectiu sigui necessari obtenir un mínim de 30 punts sobre 100. Això significa que s’ha de tenir més de 5 anys d’antiguitat, si no es pot aportar puntuació als apartats B i C, per superar el procés. Nosaltres proposàvem, com a màxim, una puntuació mínima que representés uns 3 anys d’antiguitat.

Concurs-oposició

Ens semblen una millora respecta a l’acord de funció pública gencat:

    • Que a la fase concurs els serveis prestats puntuïn com a mínim un 80 per cent.
    • Que a la fase d’oposició el resultat dels exercicis no siguin eliminatoris.
    • Que l’acord contempla la possibilitat que cada universitat elabori les bases de la convocatòria, sempre dintre de la normativa, adequant-les a la seva situació de temporalitat.

És per tot l’esmentat que els CAU-IAC, encara i no veure aconseguits tots els seus objectius a la negociació, en l’actual situació, l’acord és un pas més; que facilita així la convocatòria dels processos de concurs i concurs-oposició que han de ser publicats abans de la finalització d’aquest any 2022 amb la màxima seguretat jurídica que sigui possible.