Reclassificació del personal responsable de tarda: demanem la reclassificació en el lloc de treball amb el pas de C21 a C22.
És obvi que el personal de tarda del PAS de la UAB ha patit històricament un greuge comparatiu respecte a la resta del personal.
Tanmateix, en una universitat com la nostra on les aules funcionen de 9 del matí a 9 de la nit, el personal de tarda du a terme una tasca molt important però poc reconeguda.
És evident que, gràcies a les persones que cobreixen els serveis a la tarda, s’està donant continuïtat, presència i suport a l’activitat docent i investigadora que es realitza a la tarda i que és tant o més important que la que té lloc durant el matí.
Per aquest motiu i, segons els arguments que a continuació detallarem, demanem la reclassificació en el lloc de treball de tots els responsables de tarda passant de C21 a C22.
Àmbit departaments: Aplicació de la reclassificació a la nova estructura del model de departaments de la UAB
Demanem que aquesta proposta de reclassificació es comenci a aplicar ja a la nova estructura del model de departaments que s’està negociant considerant que:
- El personal de tarda de tots els àmbits i concretament dels departaments ha de resoldre, sovint en soledat, problemes que sorgeixen en el moment i que no poden esperar a l’endemà al matí.
- Que prendre decisions comporta una responsabilitat, és a dir, tot i que en darrere instància està la figura del gestor, l’administratiu responsable de tarda ha de prendre moltes vegades decisions que comporten “de facto” una atribució de responsabilitat que, com a mínim, s’hauria de categoritzar com a C22.
- Que quan es va redactar la definició de tasques per les categories C21 i C22, es va diferenciar entre el C21 especialista en una tasca, i el C22 és responsable d’una tasca. Aquesta diferència és subtil però clara. Un especialista executa una tasca, amb eficiència, però en darrere instància no és el responsable.
- Que aquesta diferenciació ha quedat totalment desbordada per la realitat. A la tarda, sovint una sola persona ha de donar solucions a diverses incidències que es poden plantejar, quan al matí, en el mateix espai hi ha dues, tres o quatre persones per donar resposta als mateixos tipus d’incidències. Insistim molt en aquest punt perquè a la tarda, al contrari del que es pensa, no hi ha una disminució significativa de la feina, de vegades tot el contrari.
- Que quan en una secretaria hi ha una sola persona, qualsevol incidència o problema l’ha de resoldre aquesta persona, assumit un plus de responsabilitat que s’ha de reconèixer adequadament.
- Que la mateixa paraula “responsable” hauria de portar inequívocament aparellada la categoria de C22 i que, per algun motiu, en el cas dels responsables de tarda es va fer una excepció.
- Que tenint en compte que la carrera professional del personal de tarda actualment no existeix i, considerant que aquesta ha de ser una oportunitat d’ascens i expectatives de progrés professional conforme als principis d’igualtat, mèrit i capacitat, que es doni l’opció als administratius de tarda a poder tenir el nivell C22 i que a la nova estructura del model de departaments es contempli la possibilitat de places A1 també en horari de tarda.
Creiem doncs que és urgent i necessari acabar amb aquest greuge comparatiu, tenint en compte que són pocs els treballadors afectats i que la diferència salarial a compensar és mínima.